Igrzyska Śmierci Wiki
Advertisement

Lucy Gray Baird - Jedna z głównych bohaterek prequelu "Ballada ptaków i węży" trybutka z 12 dystryktu. Należała do trupy cyrkowej. Sama twierdziła, że nie pochodzi z żadnego dystryktu po prostu po wielkiej wojnie kazano im zostać w dystrykcie 12. Była sierotą o pięknym głosie, uwielbiała śpiewać, a także zakładać kolorowe stroje, chcąc zaznaczyć swoje pochodzenie. Przeciętnego wzrostu, szczupła o ciemnych lokach. Jej mocną stroną był spryt, którego użyła aby by wygrać 10 igrzyska głodowe. Użyła trutki na szczury aby zabić dwóch przeciwników, Wovey z dystryktu 8 oraz Reapera z dystryktu 11. Jej mentorem był młody Coriolanus Snow.

Wraca do dystryktu 12. z Igrzysk jako zwyciężczyni. Tam dalej koncertuje wraz ze swoją Trupą.Wtedy, jako strażnik pokoju ukarany za oszustwo w Igrzyskach i pomoc trybutce odszukuje ją Coriolanus Snow. Zakochani postanawiają razem uciec z Panem. W trakcie ucieczki Lucy orientuje się, że Coriolanus zdradził i wydał na śmierć swojego przyjaciela, Sejanusa i opuszcza Snowa. Chłopak rezygnuje z ucieczki, przedtem jeszcze poszukując Lucy Gray Baird- chce ją zastrzelić, by nikomu nie wyjawiła jego sekretu. Idąc po jej śladach, zauważa zawieszoną na gałęzi jej apaszkę, zostaje ukąszony przez węża po czym słyszy śpiew Lucy. Posyła salwę strzałów z miejsca, z którego dobiega jej głos, ale nie może znaleźć ciała dziewczyny.

Dalsze losy Lucy Gray Baird pozostają nieznane.

Advertisement