Igrzyska Śmierci Wiki
Advertisement

Enobaria Galpon − kobieta pochodząca z Dystryktu Drugiego, triumfatorka 62. Głodowych Igrzysk, uczestniczka trzeciego Ćwierćwiecza Poskromienia. Należała do zawodowców. Była ciotką Allison, czego dowiadujemy się z jednego wywiadów Suzanne Collins.

Biografia[]

Enobaria podczas dożynek

Podczas 62. Głodowych Igrzysk w walce wręcz rozdarła zębami gardło jednemu z trybutów i w ten sposób położyła go trupem. Wyczyn przysporzył jej tyle sławy, że po ostatecznym zwycięstwie zafundowała sobie zabieg dentystyczny, polegający na opiłowaniu zębów tak, by przypominały kły, a w dodatku inkrustowała je złotem.

W Pierścieniu Ognia[]

Podczas treningu Enobaria spotkała się z Katniss, ale żadna z nich nie miała ochoty na sojusz. Na arenie stała na podeście obok Woofa, dotarła do Rogu Obfitości zaraz po Katniss. Zabiła Cecelię i stworzyła sojusz z Cashmere, Brutusem i Glossem.

Kosogłos[]

Enobaria, Peeta oraz Johanna zostali przechwyceni przez Kapitol. Kobieta została odbita przez rebeliantów i na prośbę Katniss, objęta immunitetem przez prezydent Coin, tak jak reszta żyjących zwycięzców.

Podczas głosowania, Enobaria zgodziła się na zorganizowanie 76. Głodowych Igrzysk, w których miały wziąć udział dzieci z Kapitolu. Pomysł nigdy nie został zrealizowany.

Po egzekucji Snowa prawdopodobnie wróciła do swojego dystryktu.

Relacje[]

Brutus []

Nie wiadomo jakie relacje łączyły tą dwójkę. Najprawdopodobniej się przyjaźnili, podczas dożynek złapali się za ręce, oczywiście związali sojusz. Najprawdopodobniej razem doradzali swoim trybutom. Brutus mógł być mentorem Enobarii.

Ofiary[]

  • Cecelia
  • Kobieta z Dystryktu Dziesiątego
  • Trybut z Pierwszego Dystryktu (62 Głodowe Igrzyska)
  • Trybut z Drugiego Dystryktu (62 Głodowe Igrzyska)
  • Trybutka z Czwartego Dystryktu (62 Głodowe Igrzyska)
  • Trybut z Czwartego Dystryktu (62 Głodowe Igrzyska)
  • Dziewczyna z Trzeciego Dystryktu (62 Głodowe Igrzyska)
  • Chłopak z Dystryktu Dwunastego (62 Głodowe Igrzyska)
  • Dziewczyna z Dystryktu Jedenastego (62 Głodowe Igrzyska)

Wygląd[]

Brutus i Enobaria

Enobaria miała brązowe włosy i przepiłowane zęby instruowane złotem.

Ciekawostki[]

  • Świetnie posługiwała się nożami.
  • Zdobyła wysoką ocenę za szkolenie.
  • Możliwe, że była mentorką Clove i Cato.

Galeria[]