FANDOM

Ballada Ptaków i Węży – chronologicznie czwarta, a fabularnie pierwsza z książek cyklu Igrzyska Śmierci. Za jej treść odpowiada Suzanne Collins, która jest autorką poprzednich tomów. Polskim wydawcą jest wydawnictwo Media Rodzina, a polska premiera książki została zapowiedziana na 15 czerwca 2020. Finalnie premiera miała miejsce 17 czerwca. Akcja książki rozgrywa się na 64 lata przed fabułą pierwszej części.

Fabuła Edytuj

Fabuła opowiada o przeszłości Coriolanusa Snowa, który w momencie jej trwania ma dopiero 18 lat. Wciela się on w rolę mentora przy organizacji 10. edycji Głodowych Igrzysk. Jego zadaniem jest przygotowanie do zawodów nowego trybuta.

Do mentora zostaje przypisana trybutka z najbiedniejszego ze wszystkich 12. Dystryktu, od której działań zależy dalszy los kariery Corionalusa Snowa.

Postacie Edytuj

  • Coriolanus Snow – mentor trybutki z 12. Dystryktu
  • Casca Highbottom – dziekan Akademii, do której uczęszcza Snow, w młodości kolegował się z ojcem Coriolanusa, w upojeniu alkoholowym wpadł na pomysł Głodowych Igrzysk, jednak nie chciał, by stały się one rzeczywistością.
  • Livia Cardew – jedna z mentorek Igrzysk Śmierci, możliwe, że później zostaje żoną Snowa
  • Sejanus Plinth – jeden z mentorów uczestników Głodowych Igrzysk, pochodzi z 2 dystryktu, jednak dzięki bogactwu jego ojca, mieszka i uczy się w Kapitolu. Ma bardzo wiele moralnych rozterek i blisko mu do rebelianta. Coriolanus często ratuje mu życie.
  • Clemensia Dovecote – mentorka chłopca z Dystryktu 11, została ugryziona przez węże
  • Tigris – kuzynka Snowa,
  • Lucy Gray Baird - trybutka z Dystryktu 12
  • dr Gaul - laborantka w Kapitolu, odpowiada za organizację Głodowych Igrzysk, kobieta pozbawiona empatii, radośc sprawia jej obserwowanie bólu innych ludzi, manipuluje Coriolanusem, budząc w nim jego najciemniejsze strony

Adaptacja filmowa Edytuj

Zobacz też: Ballada Ptaków i Węży (film)

W kwietniu 2020 poinformowano, że prequel cyklu Igrzyska Śmierci doczeka się adaptacji filmowej.[1] Reżyserem nowej produkcji ma być Francis Lawrence, a fabuła ma być odzwierciedleniem akcji pojawiającej się w książce. Premiera nowego filmu przewidywana jest na 2022, a za jego produkcję odpowiada studio Lionsgate Films.

Zwiastun Ballady Ptaków i Węży Edytuj

Suzanne Collins - Ballada ptaków i węży (zwiastun)

Przypisy Edytuj

  1. Będzie kolejny film z serii "Igrzyska Śmierci"! Reżyserem Francis Lawrence!